WELCOME

Isnin, 13 Jun 2011

.::C0retan Aty Qu~Amaney~::.

sudah terlalu jauh ku melangkah, mencari redha dalam mahabbah Mu ya Rabb..
ternyata selama ini aku dhaif, telah jauh dan telah banyak dosa dosa ku pada Mu, namun Kau masih tidak tinggal kan aku...
terasa ingin menarikan pena melakar coretan hati, entah kenapa pun tidak aku mengerti...
malam ini, hati ku terlalu sayu, tidak tersedar air mata berguguran dgn sendiri... mungkin kerna jiwa ku sudah terlalu lama haus dengan guguran air mata yang selama ini sedaya nya aku tahan, tapi malam ini aku rebah dalam tangis selaju Rahmat hujan Mu ya Rabb...

terlalu banyak dosa dosa yang menghantui hati, kemungkaran yang aku lakukan dan kelalaian aku dalam perintah Mu... namun Kau tidak pernah lelah membimbing ku pada jalan Mu... 
saat aku terjatuh, Kau hulurkan aku dengan tongkat semangat...saat aku gagal, Kau ajarkan aku dengan kalimat sabar...saat aku menangis, Kau berikan aku sapu tangan ketabahan....terlalu banyak yang telah Kau berikan... terlalu banyak dan tak terhitung...
setelah lelah aku ke hulu dan ke hilir mencari jati diri, mencari hati yang mekar, dan mewarnai hati yang tawar, akhir nya aku temui kebahagiaan dalam keredhaan hati ku pada Mu... ujian Mu pada ku tidak lah seberat apa pun, tidak terbanding dengan ujian hamba2 Mu yang lain...

Kau bimbing aku menjadi sebenar nya sang mawar putih...
yang hati nya tidak serapuh dedaun kering...
yang jasad nya sekental air yang mengalir...

ya Rabb, aku malu dengan Mu... terlalu malu dengan segala yang aku lakukan... aku tersungkur di pertengahan ujian Mu, aku merintih hiba di akhir ujian Mu, sedangkan aku sedia tahu ujian Mu itu adalah bukti cinta Mu pada ku....


kini aku sedar, keredhaan ku atas apa yang berlaku adalah kunci kepada ketenangan dan kebahagiaan hati yanga ku cari selama ini.....
aku redha, seredha redha nya dengan segala qadar Mu....
aku mencari mardhatillah dalam penyuburan hubbullah dalam mahabbah cinta Mu ya ar-Rafiqul a'ala pemilik cinta dan Firdausil a'ala...
yang aku mahu sekarang adalah cinta Mu, yang sebenar benar cinta adalah dari Mu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan