WELCOME

Khamis, 3 November 2011

•☆ * ❤♥¸.•*´¯) buat Mujahid.. ♥¸.•*´¯) •☆ * ❤

Kepada Mujahid ku yang dicintai

Mujahid,
Aku mahu kamu mengerti,
Tiada yang lebih bernilai dari intan permata,selain redha dan cinta dari Rabbi,
Tiada yang lebih indah dari segala,melainkan rindu dan cinta dari al HUBB..pemilik segala cinta.
Tiada yang lebih manis dari halwa,melainkan halawatul iman(kemanisan iman),pemberian Ar- Rahman.

Mujahid,
Aku hanya bunga kecilan,tiada haruman.
Insan hina yang masih meraba redha yang Illah.
Aku tak harapkan apa2,bukan rupa yang dicita,juga bukan harta berjuta,
Apa yang pasti,aku tetap cuba bermujahadah,utuh dan teguh pada jalan dakwah dan tarbiah,
Bukan merasa diri paling sempurna,Cuma menyambung tugasan insan terpilih Muhammad SAW
Kerana dia kekasih yang terulung selepas abi dan ummi.
Pernah dahulu bunga ini terjatuh dalam lohong gelap hitam..
Menggadai maruah dan wangian demi cinta dunia
Mengikis kelopak sendiri demi kepuasan nafsu hati
Menabur debu jijik pada jasad yang kontang rohani
Ya Allah..hanya Kau yang layak mengampuni…

Mujahid..
Aku tak pasti siapa geranganmu,dari mana asal usulmu,adakah kau yang dicipta utkku
Aku bicara dalam hati,”Allah itu maha mengadili,tak pernah zhalim pada abdi”
Tak ku harap engkau sempurna segenap segi
Memadai andai cintamu hanya untuk ilahi,
Malammu diisi denga rafakkan sembah sujud pada yang Rabbul ‘izzati,
Menangisi dosa diri yang tak bertepi.
Hidupmu ceria dengan teladan nabi yang ummi
Tenang dan sederhana,tapi penuh wacana islami.
Bukan dunia yang kau idami,akhrawi yang kau agungi tanpa henti.
Pakaian mu indah bukan kerana jenama,
Bukan juga hiasan yang fana,
Laparmu setiap hari kerana membatasi nafsu manusiawi,
Solatmu tak pernah sepi dengan tadahan tangan merendahkan diri dan hati
Tunduk..sujud..rapat pada Ya Rahim..

Mujahid,
Kau syabab impian,
Kerdipanmu umpama lu’lu’ dan marjan
Yang siapsiaga menghulur senjata membunuh ‘kuffar’ dalam diri,
Menggenggam tangan aku sebagai isteri,
Memanduku sebagai bidadari,bukan di dunia bahkan kau turuti di taman firdausi
Amarah bukan panduanmu,hikmah pilihanmu
Tarbiah mengajar diri,nasihat melakar potensi,
Tak pernah jemu menadah ilmu,tak pernah haru melayan kitab dan buku.
Hidup mu terisi,insyaAllah dalam redha Ilahi

Mujahid,biar siapapun kamu,aku ingin kau tahu kau syabab impian
Sungguhpun aku sihina,sibunga layu
Namun aku ingin kau tahu
Aku menanti dirimu!
                            
Bidadarimu,
                              Hurul ‘ain jannah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan